Middle content

Artikler

Det du deler - er du selv

I en spændende artikel på TV2 Beep forklares det hvordan dine og andres data er god forretning for mange virksomheder

De data, du deler med steder, hvor du opretter dig på sociale medier, bruges til bl.a. målrettet markedsføring

“Facebook, Twitter, Instagram og andre internettjenester, der er gratis at bruge, holder øje med og registrerer hvert et skridt, brugerne tager, og den model bliver mere og mere udbredt i fremtiden – også i fysiske produkter som kaffemaskiner, hjertemålere og beklædningsdele med indbyggede teknologier, der gør dem mere intelligente og dermed giver brugerne flere muligheder for at dele data.

Årsagen er, at selskaberne ønsker at lære brugerne så indgående at kende som overhovedet muligt, fordi det giver mulighed for endnu mere målrettede opslag, anbefalinger og reklamer.”

Sådan skrives der i artiklen, som omhandler, hvordan al den data om os selv, som vi deler på de sociale medier og andre steder, bliver lagret og er god forretning for virksomheder.

Al vores gøren og laden er ifølge artiklen udveksling af data. Data, som virksomheder kan bruge til at lære deres potentielle kunder endnu bedre at kende og målrette annoncering direkte mod dem. Læs hele artiklen og bliv klogere på deling af data og information her.

 

Kilde: http://beep.tv2.dk

e-reactor.dk bruger cookies. For mere information, klik her.