Middle content

Artikler

Facebook at work: Ny konkurrent til LinkedIn?

Facebook at Work, som forventes at lanceres i denne måned, kan meget vel vise sig at være en stærk konkurrent til LinkedIn, Google Docs, Microsoft Office og andre dokument-delingstjenester.

Facebook at Work er en ny udgave af Facebook, som vil henvende sig direkte til firmaer og dermed gå i kødet på bl.a. LinkedIn. Ifølge Facebook vil brugeren af Facebook at Work få samme brugerflade, som vi kender fra Facebook i dag, men funktionerne vil udelukkende være til professionelt brug.

Med Facebook at Work stepper Facebook op i de mere seriøse rækker og udvider det ellers udelukkende sociale netværk med en forretningsmodel.

Facebook at Work og LinkedIn - er de nye konkurrenter?

 Blandt de få funktioner, som Facebook allerede har afsløret, kan nævnes:

  • Kollega chat-funktion
  • Online-dokumentdeling
  • Ingen annoncer (endnu)
  • Profilside til din professionelle profil
  • Sikkerhedsindstillinger til deling

Ved at udvikle en professionel netværks- og dokumentdelingstjeneste er det ikke kun LinkedIn, Google Drive og Microsoft OneDrive, der får sig en ny konkurrent. Det er også en lang række større softwareudviklere.

En sidegevinst for Facebook er således muligheden for at positionere sig som en af de helt store sværvægtere i branchen, og når Facebook at Work lanceres, vil det kunne opnå endnu større markedsandele end i dag.

Mange forventer, at en del af Facebook at Works funktioner bliver udskilt som apps til mobile enheder – ligesom det senest skete med Facebooks Messenger.

Fordelen med denne strategi er naturligvis at kunne give slutbrugeren bedre oplevelse og arbejdsflow, og for Facebook betyder det igen, at man lidt efter lidt vinder dominans på det eftertragtede mobile marked. Og skubber LinkedIn længere ud på sidelinjen.

e-reactor.dk bruger cookies. For mere information, klik her.